ZGŁOSZENIA DO PROJEKTU
Zgłoszenia do projektu przyjmowane są w okresie od 01.08.2025r do 30.09.2025r.
Do projektu może zgłaszać się wielu nauczycieli z jednej placówki, nie ma
żadnych ograniczeń w tym zakresie.
Zgłoszenia następują poprzez wypełnienie formularza, znajdującego się pod linkiem:
Kontaktowy adres e-mail w sprawie projektu: projekt.lhtt@gmail.com
ZAŁOŻENIA OGÓLNE
Projekt realizowany jest w dniach 1.10.2025 – 30.05.2025
Projekt adresowany jest do dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Oficjalne podsumowanie projektu oraz rozesłanie certyfikatów nastąpi do 30.06.2025 r.
Uczestnicząc w projekcie, nauczyciel zobowiązany jest realizować zajęcia tematyczne– minimum raz w miesiącu. Zadania projektowe podane są poniżej w Harmonogramie.
Realizację zajęć nauczyciel dokumentuje wykonując zdjęcia, pisząc notatkę opisującą ich przebieg lub nagrywając relację video.
Relacje ze wszystkich kreatywnych działań należy nadesłać mailowo na adres
projekt.lhtt@gmail.com najpóźniej do 15 czerwca 2025.
Jedynymi wytycznymi wykonywanych zadań jest ogólny sposób ich realizacji. Pozostałe działania są dowolne, mają być kreatywne i twórcze, stąd nie mogą być odgórnie narzucone :)
Nauczyciel, który zgłosi się do projektu, proszony jest o aktywny udział w grupie facebookowej dedykowanej projektowi, poprzez dodawanie zdjęć z bieżącej realizacji projektu oraz dzielenie się pomysłami i inspiracjami.
Nazwa Grupy: Projekt Edukacyjny "Play With English - Play In English",
link do grupy: https://www.facebook.com/groups/401922071293403
Harmonogram:
PAŹDZIERNIK – Feel theAutumn!
Jesienne zabawy sensoryczne.
LISTOPAD – English Detectives
Zabawy logiczne i detektywistyczne z językiem angielskim – zagadki, Scavenger Hunt, kodowanie, gry (Można połączyć z obchodami Dnia Misia).
GRUDZIEŃ – Christmas around the World
Święta w różnych krajach anglojęzycznych – inspiracje kulturowe.
STYCZEŃ –Maths in Action- Count and Play!
Kreatywne i praktyczne zadania, które łączą elementy matematyki z nauką języka angielskiego poprzez zabawę i ruch- przeliczanie, porównywanie, klasyfikowanie, odkrywanie kształtów i wzorów, zabawy z miarą i czasem, zabawy w sklep etc.
LUTY – Books & Play!
Zabawy z książką – storytelling, zabawy dramowe, tworzenie książeczek z dziećmi.
MARZEC – Move, Dance, Learn!
Zabawy taneczno-ruchowe z językiem – piosenki z gestami, układy taneczne, „musical games”.Połączenie nauki języka z ruchem i rytmem.
KWIECIEŃ – Eco English
Ziemia, ekologia, dbanie o planetę, recycling. Możliwość tworzenia plakatów lub ekologicznych zabawek, zabawy w terenie etc.
MAJ – Language Picnic
Plenerowe zabawy językowe – piknik tematyczny, scavenger hunts, zabawy grupowe. Zakończenie projektu w lekkiej, radosnej atmosferze.
Zadanie dodatkowe:
Zaangażowanie rodziców w naukę języka angielskiego - „Mummy, Daddy Play With Me!” termin realizacji -dowolny
Wszystkie prace zostały tak zaplanowane, żeby można było je wykorzystać podczas codziennych zajęć w przedszkolu lub szkole, żeby nie dokładały nauczycielowi obowiązków, a pokazywały twórczą i kreatywną stronę nauczycielskiej pracy.
CELE:
Głównym celem niniejszego projektu są kreatywne i twórcze działania nauczycieli oraz uruchamianie twórczości dzieci, które są uczestnikami procesu edukacyjnego, a nie tylko jego odbiorcami.
Istotne jest aby nauczyciel prowadzący zajęcia w ramach projektu, pokazywał dzieciom, iż język angielski może być obecny w różnych dziedzinach ich życia już od najmłodszych lat („po angielsku” można się bawić, można rysować, można eksperymentować,ćwiczyć, sadzić etc.).
Kolejnym celem niniejszego projektu jest rozwijanie kompetencji komunikacyjnej w języku angielskim już od najmłodszych lat. Pragniemy pokazać, że język angielski z najmłodszymi to nie tylko zabawa w „nazywanie po angielsku”, to sposób komunikacji.
Doskonalenie umiejętności: planowania pracy, logicznego myślenia, doskonalenia motoryki małej, obowiązkowości, koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy… traktujemy jako
efekt uboczny kreatywnych i twórczych działań w ramach projektu :)
Integracja grona nauczycieli oraz wspólna inspiracja.
Zakończenie projektu
Każdy nauczyciel otrzymuje bezpłatny certyfikat uczestnictwa oraz wzór dyplomu dla dzieci w wersji pdf.
Poniżej znajduje się link do przykładowej Zgody na wykorzystanie wizerunku dziecka:
https://drive.google.com/file/d/1HirRyvzCynYDE8vFw_aP1Urie4CyD2C-/view?usp=sharing